Etiketter

fredag 2 september 2011

Självporträtt


Jag heter Gustaf Wendel och är 13 år, och jag är född i Lund den 10 juli 1998.
Först gick jag på Hubertusgården ganska nära där jag bor men när man börjar 7:an så byter man till Gunnesbo där jag går nu.

Jag har spelat fotboll väldigt länge i ungefär 8 år, och jag spelar i Lunds Bois och vi tränar 3 gånger i veckan och har match nästan varje helg.

Min familj består av mamma Gertrud, pappa Jan, tvillingbror Erik, lillebror Vilhelm, storebror Oscar och jag Gustaf.

Jag spelar också trombon och fiol. Trombon spelar jag hemma för pappa som är trombon lärare på kulturskolan, och fiol spelar jag på Kulturskolan för Anna som är min lärare.


Jag reser med min familj ibland och nu senast så var vi i Grossarl, Österrike. Vi har också varit på lite andra ställen som till exempel Kanarieöarna, Tyskland och Barcelona.

1 kommentar:

  1. Intressant! Du verkar "ha många järn i elden", d v s håller på med en massa saker på din fritid.

    Bra att du gjort styckeindelning.

    Du har en tendens till att rada satser med bara ett kommatecken emellan. Antingen skriver man kommatecken + ett bindeord (som t ex och), eller så skriver man punkt och stor bokstav.
    Rätta dessa ställen:
    ...13 år, jag...
    ...8 år, jag spelar....
    ...fiol, trombon...

    Rätta även;
    pappa (med litet p)
    Kulturskolan (med stort K)
    till exempel (två ord)

    SvaraRadera